سیزدهمین دوره مسابقات کشوری پل ماکارونی دانشگاه سمنان

سیزدهمین دوره مسابقات کشوری پل ماکارونی دانشگاه سمنان
سیزدهمین دوره مسابقات کشوری پل ماکارونی دانشگاه سمنان

انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان مفتخر است هر ساله با برگزاری مسابقات مختلف در جهت رشد و ایجاد فضایی برای فعالیت های علمی دانشجویان سهمی ایفا کند. این مسابقات با هدف ایجاد محیط همفکری و همکاری میان دانشجویان جهت بروز خلاقیت و توانایی‌های ایشان برگزار شده و علاوه بر داشتن بار علمی و فنی، سبب ایجاد محیطی پر نشاط و شاداب در میان شرکت کنندگان و دانشجویان در سراسر کشور می‌گردد.

اهداف تخصصی مسابقه: استفاده مستقیم از مباحث و آموخته‌های دروس مهندسی از جمله استاتیک و مقاومت مصالح و همچنین مباحث طراحی اعضا و بارگذاری و همچنین نحوه توزیع بار در سازه و حتی بررسی نحوه شکست سازه که در این مورد فیلم‌های تهیه شده از شکست سازه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علاوه برآن می توان به استفاده و آشنایی با نرم افزارهایی همچون AutoCAD و SAP و ETABS اشاره کرد که برای کشیدن نقشه‌ها و تحلیل پل  مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر استفاده از مباحث علمی و نرم افزاری مرتبط با رشته نحوه ساخت و اجرای سازه مطابق نقشه بسیار حائز اهمیت است و موجب افزایش دقت و صبرکافی برای رسیدن به هدف خواهد شد.

انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان پس از برگزاری مسابقات کشوری سازه های ماکارونی و صندلی مقوایی در سال های متوالی، توانست در سال گذشته نیز دوازدهمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی و دومین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی را به طور شایسته برگزار نماید.

…………………………………………………………..

امسال نیز براساس تقویم اجرایی انجمن علمی عمران که در شورای اجرایی انجمن های علمی به تصویب رسیده است انجمن علمی عمران بنا دارد سیزدهمین دوره مسابقات پل ماکارونی را با همکاری دانشکده مهندسی عمران و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان، در آذر ماه 1401 در سطح کشوری (ملی) برگزار نماید.

این دوره از مسابقات در دو گرایش راندمانی و هدفمند با مجموع جوایز 240 میلیون ریال در 21 آذر 1401 در تالار دانش دانشگاه سمنان همراه با مسابقه مارشمالو برای تماشاکنندگان برگزار می شود.

برای ثبت نام به صفحه رسمی سیزدهمین دوره مسابقات پل ماکارونی مراجعه کنید.

🎖جوایز گرایش راندمانی
تیم اول: ۶۰ میلیون ریال
تیم دوم: ۴۰ میلیون ریال
تیم سوم: ۳۰ میلیون ریال
بهترین تیم داخلی: ۱۰ میلیون ریال

🎖جوایز گرایش هدفمند
تیم اول: ۵۰ میلیون ریال
تیم دوم: ۳۰ میلیون ریال
تیم سوم: ۲۰ میلیون ریال

محمدرضا دانایی دبیر اجرایی سیزدهمین دوره مسابقات کشوری پل ماکارونی گفت : در مجموع 11تیم با  22 سازه از دانشگاه‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه های سمنان ، تهران ، الزهراء ، اصفهان ، لرستان ، شاهرود و تبریز در این رقابت حضور و یافته های علمی خود را محک می زنند .
محمدرضا دانایی افزود : همچنین مسابقه مارشمالو نیز برای تماشاگران برگزار و برگزیدگان تقدیر شدند.
داوران محترم این مسابقه جناب آقای مهندس سهیل همتی ، مهندس وهاب بزی ، مهندس مهدی کریمی ، مهندس سینا سالارکیا و مهندس اسکندریان حضور داشتند.

نتایج سیزدهمین دوره مسابقات کشوری پل ماکارونی دانشگاه سمنان

گرایش تیم اولتیم دومتیم سومبهترین تیم داخلی
راندمانینوین سازهاسپورساآرشاتپل گستران خطه کویر
هدفمنداسپورساوندا سازهاعتدال———-

تفاوت گرایش راندمانی و هدفمند در مسابقات پل ماکارونی چیست؟
در رقابت راندمانی نسبت باری که پل ماکارونی تحمل می‌کند به وزن پل محاسبه می‌شود.
در بخش هدفمند نیز سبکترین سازه ای که ۱۰ کیلوگرم را در حداقل ۲ دقیقه تحمل کند ، سازه برتر است.

تصاویر مسابقه

گزارش خبری صداوسیمای مرکز سمنان از سیزدهمین مسابقه کشوری پل ماکارونی دانشگاه سمنان

اشتراک گذاری این خبر در فضای مجازی

به این خبر امتیاز دهید
3.7/5

دیدگاهتان را بنویسید