پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی دانشگاه سمنان

پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی دانشگاه سمنان

انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان مفتخر است هر ساله با برگزاری مسابقات مختلف در جهت رشد و ایجاد فضایی برای فعالیت های علمی دانشجویان سهمی ایفا کند. این مسابقات با هدف ایجاد محیط همفکری و همکاری میان دانشجویان جهت بروز خلاقیت و توانایی‌های ایشان برگزار شد. علاوه بر داشتن بار علمی و فنی، سبب ایجاد محیطی پر نشاط و شاداب در میان شرکت کنندگان و دانشجویان در سراسر کشور می‌گردد.

اهداف تخصصی مسابقه: استفاده مستقیم از مباحث و آموخته‌های دروس مهندسی از جمله استاتیک و مقاومت مصالح و همچنین مباحث طراحی اعضا و بارگذاری و همچنین نحوه توزیع بار در سازه و حتی بررسی نحوه شکست سازه که در این مورد فیلم‌های تهیه شده از شکست سازه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علاوه برآن می توان به استفاده و آشنایی با نرم افزارهایی همچون AutoCAD و SAP و ETABS اشاره کرد که برای کشیدن نقشه‌ها و تحلیل پل  مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر استفاده از مباحث علمی و نرم افزاری مرتبط با رشته نحوه ساخت و اجرای سازه مطابق نقشه بسیار حائز اهمیت است و موجب افزایش دقت و صبرکافی برای رسیدن به هدف خواهد شد.

انجمن علمی مهندسی عمران دانشگاه سمنان پس از برگزاری مسابقات کشوری سازه های ماکارونی و صندلی مقوایی در سال های متوالی، توانست در سال گذشته نیز سیزدهمین دوره مسابقات کشوری سازه های ماکارونی و دومین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی را به طور شایسته برگزار نماید.

…………………………………………………………..

امسال نیز براساس تقویم اجرایی انجمن علمی عمران که در شورای اجرایی انجمن های علمی به تصویب رسیده است انجمن علمی عمران بنا دارد پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی را با همکاری دانشکده مهندسی عمران و حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه سمنان، در خرداد ماه 1402 در سطح کشوری (ملی) برگزار نماید.

این دوره از مسابقات در دو بخش اصلی و فنی،تخصصی با مجموع جوایز 136 میلیون ریال در 1 خرداد 1402 در تالار امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار می شود.

برای ثبت نام به صفحه رسمی پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی مراجعه کنید.

🎖جوایز بخش اصلی
تیم اول: ۵۰ میلیون ریال
تیم دوم: ۳۰ میلیون ریال
تیم سوم: ۲۰ میلیون ریال

🎖جوایز بخش فنی، تخصصی
تیم اول: ۱۸ میلیون ریال
تیم دوم: ۱۲ میلیون ریال
تیم سوم: ۶ میلیون ریال

به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ دبیر اجرایی پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی با اعلام این خبر گفت : در مجموع ۱۷ تیم با ۱۹ پل از دانشگاه‌های قم، سمنان و تهران در مدت یک روز به رقابت می پردازند و یافته های علمی خود را محک می زنند.
در این مسابقات شرکت کنندگان مجازند با استفاده از مقوا یا کارتن ۵ لایه و چسب سیلیکاتی، سازه‌هایی بسازند که بتواند نیرویی چندین برابر وزن خود را تحمل کنند.
برگزاری مسابقات پل مقوایی در دانشگاه باعث ایجاد فضای مناسب جهت بروز خلاقیت های دانشجویان و تثبیت انجمن علمی دانشجویی مهندسی عمران دانشگاه سمنان به عنوان یکی از قطب های اصلی پل کاغذی در کشور است.
داوران محترم این مسابقه جناب آقای مهندس آرمین جهدی ، مهندس آیدین نماززاده ، مهندس سینا سالارکیا ، مهندس حسین شیخی و مهندس محمد عربی حضور داشتند.

نتایج پنجمین دوره مسابقات کشوری پل مقوایی دانشگاه سمنان

بخش تیم اولتیم دومتیم سوم
اصلیحدفینیکسوی آر وان
فنی تخصصیآرچیویلرویاسازانمهراز

تصاویر مسابقه

اشتراک گذاری این خبر در فضای مجازی

به این خبر امتیاز دهید
3.7/5